039B5385-CEBB-40AF-9BCE-2A0627E058DB@1x60FDE61A-C0CB-455C-9465-ED449E243BA4@1x28C85190-EA32-4543-9AEE-D7751B1946B8@1xF1322DC5-617C-4BC2-A1E0-6E8F2F5AFD76@1x93823C16-7D1C-4A11-9A75-17C1ABBD011193823C16-7D1C-4A11-9A75-17C1ABBD0111ACDCDD59-66B3-4ADC-B9B1-DBA00A48F44F@1x
Ahmad Tea Blog
Články
Recepty
Tagy

Jarné životabudiče

Cítite sa po zime unavení a bez energie? Máte problém ráno vyskočiť z postele, nieto ísť po práci cvičiť? 
Možno je čas na zmenu. Výzkúšajte nový energetický doping a reštartujte svoje telo. Primárne najjednoduchšie je zmeniť stravu a pitný režim, nakoľko práve jedlo a tekutiny sú pre naše telo palivom. Keď natankujete správne, telo sa vám odmení a bude šlapať ako hodinky.

foto alt

Zaraďte do svojho jedálničku viacej zeleniny a ovocia. Čerstvá porcia vitamínov a minerálov každý deň urobí zázraky. Doplní telu chýbajúce látky, podporí imunitu a zlepší trávenie vďaka vláknine. Vitámín C, obsiahnuty v zelenine podporí obranyschopnosť a účinne pomôže predísť jarným chrípkam. Ako inak, než klasicky si vychutnať ovocie a zeleninu? Pripravte si na raňajky “smoothie”, alebo jednoducho šalát k obedu či na večeru. 

 

Super jsou zeleninové pomazánky k svačině, třeba s tvarohem. Naše oblíbená je kombinace nasekaného celeru, mrkve, jarní cibulky, vajec a tvarohu. Na dochucení přidejte lahůdkové droždí, které je zdrojem vitamínu B.

 

Zamerajte sa na tieto životabudiče:

kel - obsahuje veľa železa, vápniku a ďalších dôležitých vitamínov. Je to zásobáreň telu prospešných živín. Výborne sa používa do smoothies, krátko sparený ako príloha k mäsu, alebo pečený s korením ako zdravé chipsy. 

celer - šťava z celeru je dobrá na detox, zníženie krvného tlaku, vhodná pre ľadviny a má protizápalové účinky

Čerstvá kurkuma - je liek na choroby a imunitu. Keď sa zdá, že na vás niečo lezie, uvarte si z nej “golden milk” zlaté mlieko - vyženie všetky bacily.

Microgreens - jarná zdravá bomba v podobe vyrastených klíčkov, ktoré majú vyšší obsah vitamínov ako dospelá rastlina. Doprajte si ich čerstvé v šaláte alebo ako zelenú ozdobu na chlebíku, alebo v polievke.

Pickles - alias nakládaná zelenina, ktorá si vďaka absencii konzervantov zachováva všetky vitamíny a predovšetkým baktérie mliečneho kvasenia, ktoré sú pre naše črevá a tráviaci trakt veľmi žiaduce. 

Avokádo - je zdrojom zdravých rastlinných tukov a mnoha vitamínov a minerálov. Nakrájajte si ho do šalátu alebo si pripravte avokádovú pomazánku. 

Medvedí cesnak - aromatická bylinka, ktorá vonia ako cesnak, ale chutí oveľa jemnejšie. 
Funguje ako prírodné antibiotikum, anti-oxidant a zdroj vitamínov. Hodí sa vyrobiť si z neho pesto, do polievky, rizota aj šalátov. 

 

Pitný režim. Správny jedálniček bez vhodného pitného režimu veľmi nefunguje. Jedno bez druhého jednoducho nemá príliš (valný) pozitívny efekt. Skúste obmedziť pitie čiernej kávy. Pokiaľ si ju nedokážete odpustiť, radšej zvoľte iba čiernu, bez mlieka a cukru. Ak potrebujete ráno povzbudiť, vyzkúšajte namiesto kávy napríklad čierny čaj. Kvalitý a správne vylúhovaný čaj vám dodá rovnako veľa energie a bude pre vaše telo výhodnejšou alternatívou. Ešte lepší je zelený čaj, ktorý má okrem povzbudzujúceho efektu aj veľa ďalších blahodárnych účinkov. Lístky čajovníku pri výrobe zeleného čaju neprechádzajú oxidáciou a preto si zachovávajú väčšinu svojej sily. Zelený čaj obsahuje antioxidanty, dokáže telo zbaviť voľných radikálov ( napr: z nevhodného stravovania sa) obsahuje množstvo minerálov, aminokyselín a triesloviny. Zelený čaj okrem iného znižuje v tele hladinu cholesterolu, posiluje obrany-schopnosť a pomáha zlepšiť kvalitu spánku. Nezabudnite ale, že ho nie je vhodné piť neskôr večer, inak by ste nemohli len tak jednoducho zaspať. 

Kvalitný spánok je základ. Zameranie sa na vhodnú stravu a pitný režim sa stáva dobrou cestou ku kvalitnejšiemu spánku.  Kvalitný spánok je základ pre regeneráciu tela a doplnenie energie počas noci. Postrážte si, aby ste večer už neprijímali veľa sacharidov, hlavne v podobe sladkostí  a sladkých nápojov, ku ktorým patrí aj alkohol. Radšej si uvarte šiaľku bylinkového čaju. Bude sa vám lepšie spať a zaspíte raz dva. Ráno budete oveľa čertvejší a oddýchnutejší. Energiu budete mať na rozdávanie a vaša dobrá nálada bude zpäť.

 

Hýbte sa. Možno vzpruha nepríde zo dňa na deň a bude to chvíľu trvať, kým sa vám energia vráti, chodťe čelom priamo a skúste sa denne prejsť vonku na slniečku a načerpať energiu na čerstvom vzduchu. Slniečko je zdrojom vitamínu D a okrem toho má na vás pozitívny vplyv. Dajte Keď si každý deň svoju pol hodinku vonku, budete prekvapení, ako vám bude lepšie a stratená energia bude opäť naspät. Užijte si jar naplno, urobte si čas na drobné jedlo, uvarte si šiaľku kvalitného čaju a nasajte energiu príjemného slniečka. 


 

Zdieľať článok

Štítky článku

Mohlo by vás zaujímať